Obsługa techniczna dla sklepów i obiektów handlowych

Obsługa techniczna dla sklepów i obiektów handlowych

W sklepach oraz obiektach handlowych prowadzony jest ten typ działalności gospodarczych, który wymaga pełnej sprawności sprzętu znajdującego się w lokalach bez zbędnych przestojów paraliżujących działalność firm. Co więcej, należy zadbać o możliwie maksymalny poziom bezpieczeństwa wszystkim osobom przebywającym w tego rodzaju budynkach. Z tego względu należy zapewnić profesjonalną obsługę techniczną, dzięki czemu wszelkie usterki będą usuwane na bieżąco, a systematyczne przeglądy niwelują prawdopodobieństwo wystąpienia awarii niemal do zera.

Co wchodzi w zakres obsługi technicznej sklepów i obiektów handlowych?

W obiektach handlowych występuje wiele sprzętów i systemów, których usterki mogą zaburzać ciągłość pracy oraz stwarzać zagrożenie dla przebywających w sklepach klientów oraz kadry pracowniczej. Dlatego też, niemal natychmiastowe naprawianie wszelkich uszkodzeń może nie tylko bezpośrednio przełożyć się na uniknięcie strat finansowych, ale także zminimalizować ryzyko wypadków.

 

W zakres obsługi technicznej dedykowanej dla sklepów i obiektów handlowych wchodzą:

 

  • Przeglądy okresowe instalacji – zarówno elektrycznych, hydraulicznych, jak i klimatyzacyjnych i wentylacyjnych (np. wymiana filtrów, uszkodzonych elementów, odgrzybianie)
  • Serwis sprzętu AGD i RTV – takich, jak chłodziarki, zamrażarki, kuchenki gazowe i płyty indukcyjne, piekarniki, ekspresy do kawy
  • Prace wykończeniowo-remontowe – rearanżacja wnętrz, uzupełnianie ubytków ścian, prace malarskie, montaż różnych elementów promocyjnych (np. podwieszanie plakatów)
  • Drobne naprawy wszelkiego typu – np. naprawa wyposażenia meblowego (uszkodzenia półek, zawiasów, list przypodłogowych), montaż regałów, półek czy wieszaków

Pełna kontrola nad obiektem handlowym to oszczędności i poczucie bezpieczeństwa

Stałe monitorowanie stanu technicznego obiektów handlowych oraz ich wyposażenia pozwala na uniknięcie poważnych awarii, wymuszających przerwanie ciągłości pracy i zamknięcie budynku na czas napraw. Regularne przeglądy instalacji i urządzeń umożliwią wykrycie uszkodzenia na odpowiednio wczesnym etapie, dzięki czemu firma nie zostanie narażona na wysokie koszty likwidacji poważniejszych szkód oraz przestój w prowadzonej działalności, który także mocno nadwyręża budżet.

Co więcej, sklepy i inne obiekty handlowe muszą dbać o przestrzeganie przepisów sanitarnych, co odnosi się na przykład do konieczności zachowania nieprzerwanej pracy m.in. sprzętów chłodzących żywność. W tym przypadku posiadanie sprawnego i niezawodnego zasilania awaryjnego jest niezbędne. Awaria prądu w obiekcie handlowym nie tylko narazi firmę na straty w wynikające z psucia się produktów żywnościowych, ale również poprzez spowodowanie utraty oświetlenia, szczególnie w godzinach wieczornych, może doprowadzić do pojawienia się paniki wśród klientów.

Warto pamiętać, iż także drobniejsze uszkodzenia wyposażenia, np. drzwi czy półek mogą stać się przyczyną groźnych w skutkach wypadków, których przy szybkich i profesjonalnych naprawach udałoby się uniknąć. Narażenie klientów czy obsługi sklepu na powstanie nieszczęśliwych wypadków w obiekcie handlowym może nie tylko powodować straty finansowe i szereg nieprzyjemności, ale w skrajnych wypadkach nawet doprowadzić do zamknięcia dobrze prosperującego przedsiębiorstwa. Z tego względu, niezmiernie ważnym jest, szczególnie w dużych obiektach publicznych, zadbanie o możliwie najwyższy poziom obsługi technicznej, która natychmiast zajmie się usunięciem pojawiających się defektów.

 

Wybór firmy, która zrzesza grono specjalistów dostępnych niemal o każdej porze

W przedsiębiorstwach, w których niezmiernie istotnym jest zapewnienie bezpieczeństwa osobom w nich przebywającym, jak i utrzymanie ciągłości pracy, trudno jest znaleźć odpowiednio wykwalifikowanych pracowników technicznych, którzy będą w stanie usunąć każdy rodzaj awarii. Co więcej, zatrudnianie tego rodzaju obsługi to niepotrzebne, stałe wydatki na pokrycie co najmniej kilku etatów, podczas gdy obiekty handlowe zwykle wymagają po prostu okresowej kontroli poprawności działania systemów oraz doraźnych, acz niemal natychmiastowych napraw pojawiających się usterek.

Z tego względu warto nawiązać współpracę z firmą, która w razie potrzeby zapewni nam doświadczonych i odpowiedzialnych fachowców z różnych dziedzin. Fachmistrz.pl oferuje outsourcing usług technicznych dla firm - elastyczny rodzaj współpracy pozwalający na korzystanie z usług specjalistów tylko wtedy, gdy są oni potrzebni, a przy tym zapewnia sprawną realizację usługi tego samego dnia, a w przypadkach nagłych oferuje pomoc fachowców 24h/dobę.

Takie rozwiązanie nie tylko pozwala na wypracowanie oszczędności budżetowych, ale również daje poczucie pewności szybkiej interwencji w przypadku awarii.
Kompleksowa obsługa techniczna dla sklepów i obiektów handlowych jest rozwiązaniem nie tylko gwarantującym zachowanie przez nie dobrego stanu technicznego, ale również optymalizującym koszty.

Firmy świadczące usługi z tego zakresu znają najnowsze technologie dzięki przeprowadzaniu regularnych szkoleń dla swoich pracowników. Takie działanie jest gwarancją wysokiej jakości wykonywanych prac.